Ut med personalen. In med naturkraft!

Turboladda konferensen på stubben med genomtänkta aktiviteter.

Nej det är inte kreativt att sitta timme efter timme

Både kropp och hjärna behöver avbrott för att fungera. Och det finns inget bättre ställe att få ny energi än i skogen. (Men vi har förstås några aktiviteter inomhus också.)

 

Aktiviteter för kropp och knopp - utomhus

Mindfulness i naturen

Öva fokus och närvaro med hjälp av naturens intryck.
En tyst vandring där vi då och då stannar upp och ger oss tid att lyssna, dofta, känna...
Tid: Ca 30 - 90 minuter.

ForestFlow        NYHET!

Ett mjukt rörelsepass utomhus med inspiration från yoga, tai chi och stenåldersjympa.
Vi börjar och slutar med fokusövningar. Däremellan använder vi naturens former för att mjuka upp kroppen och öva balans, rörlighet och styrka.
Tid: Ca 60 minuter.

SM i stubbsittning den 23 september i Tyresö.SM i stubbsittning

Kan Anna på ekonomiavdelningen sitta stilla i 30 minuter i skogen och göra ingenting? Då kan hon bli Svensk mästare i stubbsittning!
Inleds med en kort information om att använda naturen för att minska stress och öva fokus. Sedan följer en "nedvärmning" innan själv stubbsittandet.
Mästardiplom till alla deltagare.
Tid: Ca 60 - 90 minuter.

Utemaningen - hitta balansen i naturen

Prova både "fältgymmet" och "fältrelaxen" med balansövningar för både kropp och knopp.
Lär er de sju superövningarna som håller hela kroppen stark och smidig - och hur du kan variera dem i det oändliga i naturen.
Avslutas med en kortare eller längre "stubbsittning".
Tid: 1 - 2 timmar.

Må bra-aktiviteter inomhus

Det finns förstås skäl att vara inne ibland. Obekvämt väder eller ont om tid kanske. Här är lite av vad vi kan erbjuda inomhus.

 

PowerPausen

Stela axlar? Ont i nacken? Inte tid att träna? PowerPausa!
PowerPausen ger er en vänlig spark i baken för att verkligen använda mikropauser.
Och en rejäl uppsättning pausövningar för både kroppen och hjärnan.
Tid: 15 - 30 minuter.

Mindfulness - inspirationsföreläsning

Introduktion till mindfulness som ett sätt att hantera stress, öka fokus och lära känna kroppen bättre.
Ni får också prova några av de mest använda övningarna.
Tid: Ca 90 minuter.

Du tog vara på naturens egna möjligheter till aktivitet, och presenterade dom på ett lekfullt, lättförståeligt och kunnigt sätt.

Du skapade fin kontakt med oss deltagare, lyssnade och berättade i väl avvägd balans 🙂
Raymond Wigg
Södertälje

Din sköna guidning på ickestigar i grangymmet och naturrelaxen, med ledsmörjande uppvärmning, fraktalskådning och mindfullness blev en ögonöppnare, en konkret och enkel inbjudan till naturen.

Innehållet var precis vad jag behövde.

Du har en smittande skön kärlek till naturen/skogen och guidningen var så varsam och tydlig.

Karin Ahlgren
Tungelsta

Skön aktivitet med en inspirerande ledare som gav mersmak.

Catharina Grins Kjellander
Bromma

Ledare: Utemanaren.

Jag som blir er ledare på Utemaningen heter Bosse Rosén.

Jag använder naturen dagligen för att må bra. Låt mig visa hur ni också kan använda naturen som kraftkälla.

Litet CV

  • Sjukgymnast
  • Naturhälsopedagog
  • Utbildad Uteledare i Friskis & Svettis där jag ledde löpning och Cross under flera år.
  • Auktoriserad naturguide
  • Ledare i Naturparkour i Friluftsfrämjandet.
  • Instruktör i mindfulness.

 

Bosse Rosén. Foto: Erja Lempinen.

Vill du veta mer?

Kontakta Balansverkstan!

Var god ange ditt namn.
Var god ange ett meddelande.