Välbefinnande.

Med naturen.

På gång

Mindfulness i naturen. Gratis prova på-kväll.

Välkommen att prova mindfulness i naturen vid Hellasgården.

Onsdag 3 januari kl 18.00 - 19.30.

Mindfulness i naturen - intensivkurs

Byt stressen mot naturkraft.

Intensivkurs i mindfulness. Tre onsdagkvällar vid Hellasgården.

Start 10 januari 2017.

Löparskola för Livsnjutare

Spring dig glad! Workshop med välbefinnande i fokus.

Torsdag 22 mars kl 16.30 -17.30 i Tyresö.

Hjälp mig förebygga naturbrist!

Välkommen hit!

Balansverkstan finns för att öka välbefinnandet i världen.

Vi fokuserar på tre dokumenterat effektiva kraftkällor:

  • Rörelse av bra kvalitet,
  • Mindfulness och
  • Naturkontakt.

Var för sig är de effektiva mot stress, värk och rotlöshet. Tillsammans blir de en ostoppbar naturkraft.

De ger effekt direkt, men blir bara bättre ju mer du använder dem.

Lägg till att de inte har några biverkningar, och är skonsamma mot planeten. Kan det bli bättre? Jag tror inte det.

Naturbrist kostar på

Stress och inaktivitet orsakar förlorad produktivitet motsvarande 23 arbetsdagar per anställd och år i snitt.

Att jobba mot naturen gör ont. Att jobba med naturen gör gott.

Tanka naturkraft i stället

Att ta första steget till en lite lugnare, rörligare och starkare vardag är enkelt. På jobbet eller i naturen.

Vill du hjälpa mig förebygga naturbristen i världen? Toppen!

Kontakta mig så berättar jag mer.

Bosse Rosén
Grundare, Balansverkstan

Var god ange ditt namn.
Var god ange ett meddelande.
Bosse Rosén

Gräsrotsergonomi. Jobba dig stark!

Drygt var femte anställd mår dåligt på jobbet på grund av belastningsbesvär eller stress. Men många av besvären är lätta att förebygga med lite eftertanke.

En kurs i gräsrotsergonomi ger er kunskapen och färdigheten för att undvika gamnacke och ryggbesvär. 

Inga pekpinnar, bara handfasta råd ni kan börja använda direkt. 

Praktiskt inriktade workshops för kontor, tandvård, förskola med flera. 

 

Ergonomitips för förskolan! Illustration: Carian Söe Knudsen.

Mindfulness. Lugn, trygg och fokuserad. Helt naturligt.

 

En delförklaring till att vi är så stressade och har så ont är att vi så lätt blir distraherade och inte lyssnar till kroppen.

Som tur är går det att öva upp ett lugnare förhållningssätt.

Mindfulness löser inte livets alla problem, men gör att du får bra redskap att vara lugn, trygg och fokuserad vad som än händer.

Ett bra tips är att börja med en inspirationsföreläsning. Sedan kan ni gå vidare med en hel kurs om det känns bra.

Utemaningen - det ultimata hälsopillret!

Kombinationen stress och stillasittande är ett säkert recept på katastrof. Men lösningen kan finnas i ett grönområde nära dig. Den är effektiv, alltid öppen och gratis.

Utemaningen är Balansverkstans koncept för mjuk må bra-träning i naturen. För både kropp och sinne.

Lägg in den på nästa friskvårdsdag eller kick-off. Köp en gång - håva in vinsterna år efter år.

Håll dig stark med ett smörgåsbord av rörelser.

Läshörnan

Jobba i naturliga intryck.

Inget trädhus på jobbet? Gör så här!

2017-11-03

Hos Microsoft kan de anställda nu jobba i trädkojor för att må bra och vara kreativa. Har ni inget trädhus? Här kommer fem tips för mer natur på jobbet!

Läs mer
Bli svensk mästare i stubbsittning.

Bli svensk mästare i stubbsittning

2017-09-07

Välkommen till världens första SM i Stubbsittning i Tyresö den 23 september 2017. Lär dig använda naturen runt knuten för att stressa av. 

Läs mer
Femton minuter om dagen i naturen räcker för att öka ditt välmående, visar forskning. Foto: Shutterstock.

En grön kvart räcker för att hålla dig stark!

2017-09-01

Du vet säkert att det är nyttigt att vara ute i naturen. Men visste du att så lite som en grön kvart om dagen är tillräckligt för att påverka din hälsa positivt? Läs experternas bästa tips!

Läs mer